niedziela, 26 lutego 2017

"Małgośka"

Największy przebój polskiej piosenkarki Maryli Rodowicz.Autorką tekstu jest Agnieszka Osiecka,muzykę skomponowała Katarzyna Gärtner.Piosenka jest laureatem wielu plebiscytów m.in.zajęła pierwsze miejsce na przebój powojennego 35-lecia Festiwalu Opolskiego,także pierwsze w plebiscycie z okazji 80 lat Polskiego Radia,drugie w plebiscycie miesięcznika„Non stop”w 1973 roku czy trzecie miejsce na liście 66 niezapomnianych piosenek.Piosenka została użyta m.in.w filmie telewizyjnym Krzysztofa Kieślowskiego z 1973 r.„Przejście podziemne”.W 2011 roku ukazała się wersja piosenki w remiksie Wet Fingers.
Maryla Rodowicz"Małgośka"tekst piosenki
To był maj pachniała Saska Kępa szalonym zielonym bzem.To był maj gotowa była ta sukienka i noc się stawała dniem.
Już zapisani byliśmy w urzędzie białe koszule na sznurze schły.Nie wiedziałam co ze mną będzie gdy tamtą dziewczynę pod rękę ujrzałam z Nim.
Małgośka mówią mi.On nie wart jednej łzy.On nie jest wart jednej łzy.
Małgośka kochaj Nas na smutki przyjdzie czas.Zaśpiewaj raz zatańcz raz.Małgośka tańcz i pij a z niego sobie kpij a z niego kpij sobie kpij.
Jak wróci powiedz nie,niech idzie tam gdzie chce.Ej głupia Ty,głupia Ty.
Jesień już.Już palą chwasty w sadach i pachnie zielony dym.Jesień już.Gdy zajrzę do sąsiada pytają mnie czy jestem z kim.
Widziałam biały ślub.Idą święta.Nie słyszałam z daleka słów.Może rosną im już pisklęta.A suknia tej młodej uszyta jest z moich snów.
Małgośka mówią mi.On nie wart jednej łzy.Oj głupia Ty,głupia Ty.
Małgośka wróżą z kart on nie jest grosza wart.A weź go czart weź go czart
Małgośka tańcz i pij a z niego sobie kpij.A z niego kpij sobie kpij.
Jak wróci powiedz nie niech zginie gdzieś na dnie.Ej głupia Ty,głupia Ty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz