wtorek, 21 lutego 2017

"Jednego serca"

Albo zapisywane bez tytułu,jako"Jednego serca!"lub"Sonet,[Jednego serca...]"wiersz polskiego poety Adama Asnyka,będący sonetem,napisany w 1869 roku.To tęsknota jednej osoby za drugą,za bliskością(również fizyczną),miłością,oddaniem,wyrażona w formie niemal błagalnej modlitwy czy zaklinania.Emocjonalnie kończy się powątpiewaniem,czy owe prośby spełnią się,bo wydają się zbyt nierealne.To również tytuł utworu skomponowanego przez Czesława Niemena do słów Asnyka.
"Jednego serca"(utwór Czesława Niemena) 
Pieśń pochodzi z albumu"Enigmatic"nagranego w 1969 r.dla Polskich Nagrań Muza(nr kat.XL 0576)z udziałem zespołu roboczo nazwanego Enigmatic oraz z chórkami Niemena i Alibabek.Jest pierwszym utworem na stronie B ww.longplaya.
Notowania
  • Polski Top Wszech Czasów:102
    Tekst piosenki:
    Jednego serca tak mało,tak mało.Jednego serca trzeba mi na ziemi.Co by przy moim miłością zadrżało.A byłbym cichym pomiędzy cichemi.
    Jednych ust trzeba skąd bym wieczność całą pił napój szczęścia ustami mojemi i oczu dwoje gdzie bym patrzał śmiało.Widząc się świętym pomiędzy świętemi.
    Jednego serca i rąk białych dwoje co by mi oczy zasłoniły moje bym zasnął słodko marząc o Aniele,który mnie niesie w objęciach do nieba.
    Jednego serca tak mało mi trzeba a jednak widzę,że żądam za wiele....
    Jednego serca,tak mało tak mało.Jednego serca trzeba mi na ziemi.Jednego serca i rąk białych dwoje.Co by mi oczy zasłoniły moje bym zasnął słodko marząc o aniele,który mnie niesie w objęciach do nieba.Jednego serca tak mało mi trzeba a jednak widzę,że żądam za wiele...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz