piątek, 17 lutego 2017

"Całuję Twoją dłoń,madame"

Przebój,tango z okresu międzywojennego z repertuaru Eugeniusza Bodo,Mieczysława Fogga oraz Aleksandra Żabczyńskiego,przebój rewii teatru Morskie Oko.Utwór ten wykonywali także Gustaw Holoubek,Piotr Fronczewski,Jacek Wójcicki.Utwór powstał w 1928 roku w Niemczech jako(niem.)"Ich küsse Ihre Hand,Madame"(pol."Całuję Twoją dłoń,madame").Muzykę skomponował Ralph Erwin do tekstu Fritza Rottera.Utwór został wykorzystany w 1929 r.w filmie o tym samym tytule z Marleną Dietrich.Polski tekst napisał Andrzej Włast(1929 r.),a utwór stał się przebojem kabaretu Morskie Oko.Piosenkę w wersji angielskiej"I Kiss Your Hand,Madame"wykorzystano również w filmie"The Emperor Waltz"(1948 r.pol."Cesarski walc",rozpowszechniany w RFN jako"Ich küsse Ihre Hand,Madame"),w którym główną rolę zagrał Bing Crosby,jeden z najpopularniejszych amerykańskich aktorów XX wieku.
Mieczysław Fogg"Całuję Twoją dłoń,madame"tekst piosenki
O, nieznajoma i piękna Pani wiesz dobrze,jaką mam sympatię dla Niej.Ślesz mi uśmieszek,lecz cóż mi z tego.Gdy cały dzień przy sobie masz innego.On na mnie patrzy tak,jak wróg.Więc już odchodzę pełen trwóg.
Całuję Twoją dłoń,madame śniąc,że to usta Twe,przed Tobą chylę skroń,madame,bo dobry ton tak chce,lecz serce moje śni,madame,że gdy poznamy się nim przejdzie kilka dni,madame pozwolisz sama mi,madame miast Twą całować dłoń całować usta Twe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz