sobota, 11 marca 2017

"Ten wąsik"

Również w wersji"Ten wąsik,ach,ten wąsik"nowa wersja piosenki"Je cherche après Titine"do muzyki Léo Daniderffa ze słowami Mariana Hemara.Piosenka wykonywana była przez Ludwika Sempolińskiego w rewii"Orzeł czy Reszka",której premiera odbyła się 31 maja 1939 w teatrzyku„Ali-Baba”w Warszawie.
Ten wąsik,ach,ten wąsik,ten wzrok,ten lok,ten pląsik i wdzięk i lęk i mina i śmiech tak jest,to ja.Ach panie,ach panowie,tak trzeba,śmiech to zdrowie,Titina, ach,Titina,to jedyna piosnka ma."Ten wąsik",fragment
Tekst piosenki:
Łachmany,ale tyle gracji,melonik ten,laseczka ta.Bez niepotrzebnej prezentacji.Wiadomo zaraz:tak,to ja.
Na twarzy uśmiech niby lampa,świecący poprzez świata mrok.I buty,zdarte buty trampa.I taki niepokaźny krok.I wąsik ,luksus mój,mój szyk.Podkręcam go,a wszyscy w ryk.
Ten wąsik,ach,ten wąsik.Ten wzrok,ten lok,ten pląsik i wdzięk i lęk i mina i śmiech tak jest,to ja.Ach panie,ach panowie.Tak trzeba,śmiech to zdrowie.Titina,ach Titina,to jedyna piosnka ma.
Pamiętasz,była raz sobota,gdyś smutny,biedny sam jak pies był w kinie na"Gorączce złota",a jednak śmiałeś się do łez.A pani sobie przypomina,po swej żałobie pierwszy raz.Gdyś przyszła na mój"Cyrk"do kina dostrzegłem w mroku Twoją twarz,zrobiłem tylko tak,a Ty zaczęłaś śmiać się już przez łzy.
Ten wąsik,ach,ten wąsik.Ten wzrok,ten lok,ten pląsik i wdzięk i lęk i mina,gdy mnie policja gna.Ach panie,ach panowie tak trzeba,śmiech to zdrowie.Titina,ach Titina,to jedyna piosnka ma.
Niestety konkurencja czuwa.Ostatnio na mój skromny tron.Zazdrosny rywal się wysuwa.Kandydat nowy,groźny ON.Milczenie me zastąpił wrzaskiem.Mój śmiech przemienić pragnie w strach,melonik mój mianował kaskiem,policja także za nim,ach...Mój wąs,rekwizyt mój,mój trik.Wziął, wypiął go,a wszyscy w ryk.
Ten wąsik, ach,ten wąsik.Ten wzrok,ten lok,ten dąsik i wdzięk i lęk i mina i śmiech tak jest,to ja.Ten krzyk nad lud mrowie,że krew,że gniew to zdrowie.Titina,ach Titina,to smutna piosnka ma.
Ten wąsik,ach ten wąsik.Ten wzrok,ten lok,ten dąsik.To jego czy Chaplina kto więcej światu dał?Świat z Niego się,panowie dziś śmieje,śmiech to zdrowie,Titina,ach Titina,to cała piosnka ma.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz