sobota, 11 marca 2017

"Sen o Warszawie"

Piosenka duetu Czesław Niemen(autor muzyki i wykonawca)Marek Gaszyński(autor tekstu),jeden z 20 utworów z płyty o tym samym tytule,będący w 1966 r.wielkim przebojem;do dziś należy do najbardziej znanych kompozycji Czesława Niemena.Od 12 marca 2004(mecz pomiędzy Legią Warszawa i Odrą Wodzisław Śląski)utwór jest regularnie odśpiewywany przez kibiców na trybunach Stadionu Wojska Polskiego w Warszawie,jako nieoficjalny hymn Legii Warszawa."Sen o Warszawie"w wykonaniu kibiców Legii Warszawa użyto w finale przedstawienia pt."Zły"według powieści Leopolda Tyrmanda(reżyseria Jan Buchwald,scenariusz Wojciech Tomczyk)w Teatrze Powszechnym im.Zygmunta Hübnera w Warszawie(2010 r.)W 2014 roku ukazał się film dokumentalny o Niemienie autorstwa Krzysztofa Magowskiego.Obraz nosi tytuł"Sen o Warszawie".
Inne wykonania
Notowania
  • 100 najlepszych polskich utworów na 20-lecie Radia WAWA:
    • 52
  • 100 polskich przebojów wszech czasów według widzów Kino Polska Muzyka:
    • 11
      Tekst piosenki:

      Mam,tak samo jak Ty,miasto moje,a w nim najpiękniejszy mój świat,najpiękniejsze dni,zostawiłem tam kolorowe sny.
      Kiedyś zatrzymam czas i na skrzydłach jak ptak będę leciał co sił tam,gdzie moje sny i warszawskie kolorowe dni.
      Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt,już dziś wyruszaj ze mną tam.Zobaczysz,jak przywita pięknie Nas warszawski dzień.
      Mam,tak samo jak Ty,miasto moje,a w nim najpiękniejszy mój świat,najpiękniejsze dni,zostawiłem tam kolorowe sny.
      Gdybyś ujrzeć chciał nadwiślański świt,już dziś wyruszaj ze mną tam.Zobaczysz,jak przywita pięknie Nas warszawski dzień.Zobaczysz,jak przywita pięknie Nas warszawski dzień,warszawski dzień,warszawski dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz