poniedziałek, 6 marca 2017

"O mnie się nie martw"

Singel Katarzyny Sobczyk,wydany w 1964 roku.Utwór napisał Kazimierz Winkler,a skomponował go Józef Krzeczek.Na singlu zamieszczono także tytuł utworu w języku angielskim„Don’t Worry About Me”.Kompozycja została zaprezentowana przez piosenkarkę podczas 2 Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu w czerwcu 1964 roku.Podczas festiwalu utwór nagrodzono I nagrodą w kategorii Piosenka kabaretowo-rozrywkowa.Tego samego roku nagranie zostało wydane na płycie winylowej przez wytwórnię państwową Polskie Nagrania.6 sierpnia 1964 piosenka brała udział w koncercie polskich eliminacji do Sopot Festival.Ostatecznie nie zdobyła jednak żadnej nagrody.W 1965 roku utwór otrzymał wyróżnienie w kategorii Przebój roku w plebiscycie zorganizowanym przez muzyczne czasopismo„Jazz”.
Lista utworów
Single 7 Pronit SP114
  1. „O mnie się nie martw”
  2. „Był taki ktoś”
Wyróżnienia
RokKonkursKategoriaRezultat
1964 2 KFPP w Opolu Piosenka kabaretowo-rozrywkowa Wygrana
1965 Plebiscyt miesięcznika„Jazz”Przebój roku Wygrana
Wersja Margaret 
W 2014 roku na potrzeby serialu"O mnie się nie martw"nową wersję przeboju nagrała piosenkarka Margaret.Do utworu zrealizowano teledysk w reżyserii Jacka Kościuszki,który posłużył do promocji serialu. remiera klipu jak i piosenki odbyła się 22 sierpnia 2014 w programie"Pytanie na śniadanie".5 września 2014 wytwórnia Magic Records dopuściła nagranie do sprzedaży elektronicznej za pośrednictwem iTunes Store oraz serwisów takich jak empik.com czy muzodajnia.pl.Nową wersję szlagieru Radio Zet Gold odtwarzało na swojej antenie.Ponadto Margaret swoją wersję utworu wielokrotnie wykonywała publicznie w programach telewizyjnych m.in.podczas trasy koncertowej Lato Zet i Dwójki 2014,organizowanej przez TVP2 i Radio Zet czy też na„Sylwestrze z Dwójką 2014”we Wrocławiu.
Tekst piosenki:
Dialog:Zgoda,możemy się rozstać!Nie będę Cię trzymała kurczowo za rękaw!Nie,nie,nie bój się,możesz sobie iść kiedy chcesz,dokąd chcesz i z kim chcesz!I nie rób takiej żałosnej miny.
Refren:O mnie się nie martw,o mnie się nie martw ja sobie radę dam.Jesteś to jesteś,a jak Cię nie ma to też niewielki kram.Jeśli chcesz wiedzieć same zmartwienia tylko przez Ciebie mam.O mnie zapomnij,o mnie się nie martw ja sobie radę dam.
Kiedy ochotę miałam na kino tyś miał na lody nastrój.Chciałam,by razem czas Nam upłynął ale Tyś cenił czas Twój.Zawsze lubiłam stare piosenki a Ty wolałeś big-beat.Wszystko się zmienia,teraz te dźwięki.Humor poprawią mi w mig.
Refren:O mnie się nie martw,o mnie się nie martw ja sobie radę dam.Jesteś to jesteś,a jak Cię nie ma
to też niewielki kram.Jeśli chcesz wiedzieć same zmartwienia tylko przez Ciebie mam.O mnie zapomnij,o mnie się nie martw ja sobie radę dam.
Pójdę do kina z Wackiem lub z Wickiem z Jackiem zatańczę twista.Jurek ma także oczy niebrzydkie skoczę więc z Nim na przystań.Maciek zaprosi mnie do teatru.Wojtek na rurki z kremem.Więc za mną oczu już nie wypatruj i mnie już dłużej nie męcz.
Refren:O mnie się nie martw,o mnie się nie martw ja sobie radę dam.Jesteś to jesteś,a jak Cię nie ma
to też niewielki kram.Jeśli chcesz wiedzieć zmartwień bez liku ciągle przez Ciebie mam.Jak sobie radę dasz niewdzięczniku kiedy zostaniesz sam.Jak sobie radę dasz niewdzięczniku kiedy zostaniesz sam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz