sobota, 11 marca 2017

"Pije Kuba do Jakuba"

Polska piosenka tradycyjna.Autor melodii,prawdopodobnie XVIII-wiecznej,pozostaje anonimowy,autorem słów jest Stefan Witwicki.Pieśń jest wykonywana w różnych wersjach tekstu,różnych wersjach melodii i w różnej długości. 
Okoliczności wykonywania
Piosenkę„Pije Kuba do Jakuba”wykonuje się między innymi na weselach,przyjęciach,dyskotekach i przy ognisku.
Wykonania
  • Krzysztof Krawczyk
  • Rudi Schuberth
  • Bohdan Smoleń
  • Hetman
  • Bayer Full
  • i inni
    Tekst piosenki:
    Pije Kuba do Jakuba,Jakub do Michała.Pijesz Ty,piję ja,kompanija cała.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu, tego we dwa kije.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu łupu-cupu,tego we dwa kije.
    Latem piję bo mi sucho.Zimą piję bo mi krucho.Wiosną piję bo mądrzeję.Jesień pije bo wciąż leje.Buty piją bo wciąż ciasno.Kwiaty piją by nie zgasnąć.Żona pije bo się leczy.Dziecko pije różne rzeczy.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.
    Pili Nasi pradziadowie.Nie byli pijacy.Pili mądrze,sprawiedliwie.Będziemy też tacy.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,niech po polsku żyje.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,niech po polsku żyje.
    Piję,piję,bo ja muszę.Jak wypiję czuję duszę.Tak po polsku coś miarkuję.Czasem serce aż zakuje.Czasem idę na całego.Wtedy trzeba do nocnego.Rano budzę się bez kaca bo ja jestem stary baca.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.
    Pije Kuba do Jakuba,Jakub do Michała.Pijesz Ty,piję ja,kompanija cała.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.A kto nie wypije,tego we dwa kije.Łupu-cupu,łupu-cupu,tego we dwa kije.
    Latem piję bo mi sucho.Zimą piję bo mi krucho.Wiosną piję bo mądrzeję.Jesień pije bo wciąż leje.Buty piją bo wciąż ciasno.Kwiaty piją by nie zgasnąć.Żona pije bo się leczy.Dziecko pije różne rzeczy.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.A Ty co byś czuł,sięgnij po litra i pół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz