poniedziałek, 6 marca 2017

"Nikt tylko Ty"

Polska wersja językowa amerykańskiego utworu"Just One More Chance"z repertuaru Binga Crosby'ego z 1931 roku.Muzykę do oryginalnej wersji piosenki skomponował Arthur Johnston,natomiast polskie słowa napisał Marian Hemar.Polską wersję utworu po raz pierwszy wykonała Zofia Terné.Nagrała go też w 1959 r.Mira Zimińska-Sygietyńska,później a w swoim repertuarze miały go także m.in.Hanna Banaszak oraz Anna Jantar.
Tekst piosenki:
Już nie mów nic,na próżno tłumaczyłbyś.Już rób,co chcesz,nie ściągaj tak brwi.Przebaczasz mi?Nie,już nie przebaczyłbyś.Za dużo już wiesz,a zresztą,za późno.
Nikt,tylko Ty.Nikt inny nie był tak potrzebny.Kochany,złoty,cudny,srebrny.Nikt,tylko Ty.
Nikt,tylko Ty.Nikt inny,ni przez pół godziny.Już potem nie był tak jedyny.Jak Ty,tylko Ty.
Po Tobie potem znałam wielu:zgorszenie widzę w oczach twych.Ach,widzisz,drogi przyjacielu.Wciąż szukałam Ciebie w nich.Na próżno.
Nikt,tylko Ty.Ach,gdybyś wtedy wrócić zechciał.Ach,mogłeś wrócić,aleś nie chciał.Jak nikt,tylko Ty.
A widzisz:dziś,dziś inna już sprawa jest.Na próżno rób złe oczy sprzed lat.Już tamto grób,na grobie już trawa jest.A w trawie,jak kwiat,półsmutna piosenka.
Nikt,tylko Ty.Tę piosnkę zawsze Ci śpiewałam.Mój Boże,jak ja Cię kochałam.Nikt,tylko Ty.
Nikt,tylko Ty.Ty przecież byłeś dla mnie wszystko.Bóg był daleko,tyś był blisko.Jak nikt,tylko Ty.
A potem przyszło życie zwykłe i swą robótkę zrobił czas.Wspomnienie coraz bardziej nikłe.Jak książka przeczytana.Zapomniana.
Nikt,tylko Ty.Ty jeden tylko i nikt inny.I czas jest tylko temu winny,że to już nie Ty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz