sobota, 11 marca 2017

"Pierwszy siwy włos"

Piosenka(tango),szlagier z repertuaru Marty Mirskiej(dla której napisana została najbardziej znana wersja) i Mieczysława Fogga.Podczas premiery Marta Mirska bisowała"Pierwszy siwy włos"czternaście razy.Później,gdy popularność zyskało wykonanie Fogga,opowiadano,że"w pewnej restauracji,podczas zakrapianej kolacji,Marta Mirska,a była bardzo porywczą osobą,miała się rzucić za Foggiem z nożem w ręce,przewracając stoły,krzesła,zrywając obrusy i tłukąc zastawę,ze słowami:Ty(tu proszę sobie wstawić,co tam komu wyobraźnia podpowiada)ukradłeś mi piosenkę".
Słowa:Kazimierz Winkler
Muzyka:Henryk Hubertus Jabłoński

Tekst piosenki:
Babie lato wolno płynie przez jesienny park,z dala ktoś na mandolinie kołysankę gra.Chodźmy,miły,pod Nasz stary dąb,jakże kocham ciepło twoich rąk.Pomyśl,ile to już lat idziemy przez ten świat.
Spostrzegłam dzisiaj pierwszy siwy włos na Twojej skroni i muszę wyznać,że ten widok wzruszył mnie ogromnie.Mam przecież w oczach dzień,gdy pierwszy raz ujrzałam Ciebie.Pamiętam każde słowo,każdy uśmiech Twój.
Czas nie ostudzi ludzkich serc,gdy mocna miłość płonie.Całuję pierwszy siwy włos,co błysnął na Twej skroni.Tak piękną mamy jesień,miły,cichą i pogodną.Spójrz,jak babiego lata płynie srebrna nić.
Jak obłoki dwa łabędzie przecinają staw,człowiek zawsze wracać będzie do lirycznych spraw.Chodźmy,już się kryje słońca blask,w domu cisza oczekuje Nas.Pomyśl,ile to już lat idziemy przez ten świat.
Spostrzegłam dzisiaj pierwszy siwy włos na Twojej skroni i muszę wyznać,że ten widok wzruszył mnie ogromnie.Mam przecież w oczach dzień,gdy pierwszy raz ujrzałam Ciebie.Pamiętam każde słowo,każdy uśmiech Twój.
[2x:]Czas nie ostudzi ludzkich serc,gdy mocna miłość płonie.Całuję pierwszy siwy włos,co błysnął na Twej skroni.Tak piękną mamy jesień,miły,cichą i pogodną.Spójrz,jak babiego lata płynie srebrna nić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz